Zichtbaarheid van resultaten voor de student

Opmerkingen vooraf:

• De instellingen die op deze pagina worden besproken, bepalen wat de student in de eigen studentomgeving in Remindo ziet. Voor aanvullende informatie over de toetsomgeving en de eigen studentomgeving in Remindo, kun je het beste ook de ‘Instructie student toetsafname’ doorlezen.
  • Let op: Alle informatie over resultaten die je voor de student zichtbaar maakt (zichtbaar direct na de toets), is voor de student ook toegankelijk wanneer hij/zij op een later moment in de eigen studentomgeving in Remindo inlogt.

Zichtbaarheid van resultaten voor deelnemers

De zichtbaarheid van resultaten voor deelnemers stel je in bij de Instellingen van de toetsmatrijs:

• Log in op de Beheeromgeving van Remindo en ga naar tab Beheer opleidingen.
  • Maak een nieuwe toetsmatrijs aan of kies een bestaande toetsmatrijs.
  • Kies de tab Instellingen en ga naar het onderdeel Zichtbaarheid resultaten voor deelnemers.

De opties in dit veld worden hieronder besproken.

Goed om te weten: Ook in de ‘Planning’ van de toets (in de Afnameomgeving van Remindo) kan de zichtbaarheid van resultaten voor deelnemers nog worden gewijzigd. Dit kan vóór en ná de toets. Het moment van de publicatie van het resultaat kan hier ook worden ingesteld. Let op! Zomaar instellingen in de planning wijzigen, raden wij niet aan (vooral niet als de toets bezig is!). Overleg eerst met je key-user of je dit zelf kunt doen, of dat je key-user het doet.

Optie: ‘Toon beantwoorde vragen’

Hiermee stel je in of de studenten de vragen na afloop van de toets of wanneer de studenten op een later moment inloggen, wel of niet kunnen zien. Bij ‘ja’ heb je de keuze om de student álle vragen te laten zien of alleen de incorrecte vragen. Studenten loggen met hun solis-ID in hun eigen omgeving in en gaan naar ‘Volledig overzicht’. Zie screenshot.

Wanneer studenten hun vragen mogen inzien, zien ze in hun Toetsoverzicht een blauw grafiekje staan, zoals zichtbaar in onderstaande screenshot. Als de studenten de vragen niet mogen inzien, is dit grafiekje grijs.

Klikt de student op dit grafiekje, dan wordt de Resultaatpagina van de eigen studentomgeving in Remindo zichtbaar (zie screenshot onder volgende kopje). Linksboven staat informatie over de toets, linksonder Resultaatinformatie en rechts worden de vragen (met of zonder feedback) getoond.

Optie: ‘Van deze vragen, toon het correcte antwoord’

Wanneer je hebt aangegeven dat vragen getoond mogen worden, komt er een nieuwe optie bij, namelijk: ‘Van deze vragen, toon het correcte antwoord’. Hier stel je in of de studenten, naast hun eigen antwoord, ook het correcte antwoord op de vraag mogen zien.
Kies je Ja, dan ziet de student de vragen zoals hieronder. Voor het gekozen alternatief staat een pijltje. Bij een verkeerd antwoord is het alternatief geel gearceerd en staat er een rood kruisje achter het alternatief. Achter gekozen alternatieven die correct zijn, staat een groen vinkje.

Optie: ‘Van deze vragen, toon het correcte antwoord’ bij een open vraag

Bij open vragen wordt het correcte antwoord getoond in de vorm van het beoordelingscriterium, dat door de docent is ingevoerd. In de volgende screenshot zie je bij de rechterpijl de beoordelingscriteria van de docent. Bij de linkerpijl zie je de toegekende punten. Onderaan zie je het commentaar van de docent.

Optie: ‘Toon het aantal correct/incorrect beantwoorde vragen’
Deze optie correspondeert met het balkje dat de studenten zien staan op hun Startpagina.
Bij Nee blijft het balkje blauw. Als de student met de muis op het balkje gaat staan, komt er een tekstje te staan met ‘Beantwoorde vragen: x’.

Bij Ja kleurt het balkje groen en rood. De lengte van het groene en rode deel is afhankelijk van het aantal juist en onjuist beantwoorde vragen. Als je met de muis op het balkje gaat staan, komt er een tekstje te staan met ‘x aantal vragen juist beantwoord’ en ‘x aantal vragen onjuist beantwoord’.

Optie: ‘Toon de punten’

Bij Ja worden de punten in het overzicht of bij de resultaten weergegeven.

Optie: ‘Toon het cijfer’

Bij Ja wordt het cijfer in het overzicht of bij de resultaten weergegeven.

Optie: ‘Toon naam scoregebied’

Bij Ja wordt de naam de je onder Toetsinstellingen in de toetsmatrijsinstellingen hebt ingevuld getoond. Standaard is dit Onvoldoende (Naam scoregebied A) en Voldoende (Naam scoregebied B).

Resultaten zichtbaar naast getoonde vragen

Bij Ja zien studenten links van de vragen een blok met titel ‘Resultaat’. Ook hier zijn het Aantal correct/incorrect beantwoorde vragen, de punten (= score), het cijfer en de naam van het scoregebied (=Resultaat) zichtbaar. Hieronder staat een voorbeeld van dit blok.

Feedback op vragen

De student kan in Remindo commentaar geven op vragen. Zie hiervoor Commentaar lezen en beantwoorden.