Een student kan niet inloggen/niet starten

Er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor een student niet kan inloggen. Hieronder wordt uitgelegd wat je kan doen om een student te helpen met inloggen.

• Is een student niet toegevoegd aan de toets? Een deel van de docenten heeft de rechten om dit zelf op te lossen. Adviseer dan ook altijd om dit eerst te proberen via de knop ‘kandidaten toevoegen’. Lukt dit niet, kun je de key-user benaderen (via Teams).

• Stap 1

Wachtwoord controleren

Als een student niet kan inloggen is het belangrijk om zijn wachtwoord te controleren op het speciale tekens: ‘^’ of ë of é. Als een student dit teken in zijn wachtwoord heeft staan, volg dan het volgende stappenplan:

1. Shift’ + 2 keer de ^-knop’ indrukken
    2. Lukt het dan nog niet, probeer het dan nog een keer in het vakje van de gebruikersnaam
    3. Lukt het dit ook niet, probeer de toetsenbordinstelling te veranderen door ‘Alt + shift’ in te drukken en herhaal vanaf stap 1
    4. Lukt het nog steeds niet dan kan je de Servicedesk bellen : 030-2532836

• Stap 2

Kan niet inloggen met een solis-ID

Als een student niet kan inloggen met zijn Solis ID bel je naar de Servicedesk: 030-2532836